Mini Sint ? Mini Piet? (maandag)

Deze morgen lag een mini briefje bij ons deurtje. Deze middag vinden we een valiesje ,een pyjama, pantoffels en meubeltjes. Hebben wij terug bezoek in de klas?  Wie is ons huisje aan het poetsen? Wie logeert achter ons kleine deurtje? 

Alles wordt een beetje duidelijk nadat juf Lieve D alle kleine briefjes uit elke klas heeft vergroot met de kopie machine. 

Lezen jullie mee 

“Lieve kinderen,


Ik was in het lokaal van professor Vandenuitleg en hij heeft per ongeluk mezelf en
mijn Pieten verkleind met zijn nieuwste uitvinding. (L4)

Ik word alsmaar kleiner en kleiner … (P-1K)

Wat zijn mijn Zwarte Pieten en ikzelf gekrompen! (L3)

Nu leven we in een verkleinde wereld. (2K)
Kunnen jullie voor mij en de Pieten een kleiner huis helpen inrichten? (3K)
Doordat ik zo klein ben geworden, is al mijn materiaal te groot en kan ik niet goed doorwerken. (L1)

Nog een probleem … door de verkleining ben ik materiaal kwijt geraakt. (L2)
Helpen jullie mee zoeken naar aangepast materiaal voor mij en de Pieten? (L6) 


De professor wil jullie nog geruststellen en zoekt nu dringend naar een oplossing, 

zodat we terug groot zijn tegen 1 december.


Vele groeten,

Sinterklaas (L5)